Ce este un CRM

/Ce este un CRM
Ce este un CRM 2018-03-29T14:21:33+00:00
Vedeti Modulul SolviERP ARC (CRM)

Ce inseamna mai exact „un CRM”

CRM este abrevierea pentru Customer Relationship Management. Conceptul a evoluat de la Managementul Relatiilor cu Clientii la managementul relatiilor generale ale firmei: relatiile cu clienti, potentiali clienti, furnizori, potentiali furnizori, inclusiv informatii referitoare la firme si produse concurente, sau potentiali concurenti.

Un sistem CRM ofera informatii necesare si utile departamentelor de marketing, vanzari, suport tehnic pentru clienti si prospectarea pietii.
Odata implementat sistemul CRM este un instrument important pentru gasirea unor noi clienti profitabili, precum si pentru evidentierea de oportunitati in relatiile cu clientii existenti.

Prin folosirea unui sistem CRM, o companie poate utiliza istoricul tendintelor si al comportamentului clientilor si a potentialilor clienti in functie de perioada si de tipul de produse si servicii oferite, ceea ce faciliteaza stabilirea unor politici de tratare a clientilor si a unui sistem de marketing sistematic referitor la nevoile clientilor.

Utilizarea unui sistem CRM aduce:

  • obtinerea de mai multi clienti, ceea ce inseamna implicit la o crestere a afacerii.
  • imbunatatirea serviciilor pentru clienti prin personalizarea produselor si serviciilor oferite.
  • continuitate in abordarea relatiilor cu clientii si furnizorii chiar daca persoanele de contact cu acestea se schimba
  • o colaborare mult mai buna intre departamente, o agenda automata a datelor importante, informatii complete si in timp real
  • un feed back sistematizat asupra produselor si serviciilor, in special a celor care cauzeaza incidente si/sau nemultumesc clientii, ceea ce poate duce la micsorarea numarului de clienti pierduti
  • baza de date de clienti este una singura, centralizata, clientul va fi acelasi pentru toate departamentele, fiecare va avea acces la datele necesare lui – conform nivelului lui de competenta.

Poate ca, de multe ori, mai important decat avantajele noi pe care le ofera utilizarea unui sistem CRM, este ca duce la evitarea unor situatii neplacute si total neperformante pentru afacere.

In sistemul nostru solviERP, este integrat un modul CRM pe care l-am denumit ARC (Administrarea Relatiilor cu Clientii) si care ofera cea mai mare parte din functionalitatile unui sistem CRM.

Iata o posibila situatie:

In momentul in care un agent de vanzari pleaca (poate chiar la o firma concurenta) toata agenda de contacte si posibile oportunitati de faceri poate disparea odata cu el. In firma nu se stie nimic despre stadiul in care s-a ajuns in tratativele cu clientii, nu se stie care sunt persoanelor reprezentante ale clientilor. Pe langa faptul ca se pierd oportunitati (adica bani) apar peirderi foarte mari pentru imaginea firmei.

O alta posbilia situatie neplacuta:

Un client este contactat de mai multe ori, de catre acelasi agent, sau de mai multi agenti, pentru prezentarea aceleasi oferte speciale sau promotii. Aceasta situatie poate fi foarte costisitoare pentru imaginea firmei si poate duce la pierderea unui actual sau potential client.

In primul rand pentru o firma este important sa stie ce este un sistem CRM.
In al doilea rand pentru o firma este important sa stie ce ii poate oferi un sistem CRM.
In al treilea rand pentru o firma este important sa stie daca are nevoie de un sistem CRM.