Contabil

Contabil 2018-03-29T14:21:32+00:00

Modul Contabil SOLVI ERP – Sistem ERP CRM Performant

Acest modul este specializat in contabilitatea primara si de gestiune. Contabilitatea generala este realizata de un modul separat, Contabilitate generala, sau de softwareul de sine stator creat de catre noi in acest scop care se livreaza impreuna cu SOLVI. Este de remarcat ca exista posibilitatea de interfatare cu alte programe de contabilitate generala. In functie de program, interfatarea este integrata in sistemul de baza, sau trebuie personalizat.

In primul rand de aici pot fi emise facturi, avize de expeditie, chitante si facturi PROFORMA. Numerele facturilor, avizelor si chitantelor este dat automat de catre sistem in functie de setarile facute in meniul administrare din Modulul Sistem.

In lucrul cu aceste documente pot fi efectuate automat urmatoarele operatiuni:

  • Dintr-o factura PROFORMA emisa poate fi generata automat o factura fiscala cu toate datele necesare.
  • O factura sau o lista de facturi emise pot genera o chitanta pentru incasarea contravalorii acestora
  • Dintr-un aviz sau o lista de avize se poate genera o factura cu toate datele necesare

De aici se pot urmari in mod operativ clientii:

  • Facturile emise si neincasate
  • Incasarile cu numerar sau cu documente de plata (Bilet la Ordin, CEC, Ordine de plata, CARD, etc)
  • Scadentele la incasare pe date sau pe clienti
  • Facturile incasate cu informatiile despre documentele de incasare aferente
  • Urmarirea documentelor de incasare nedecontate (CEC-uri, Bilete la Ordine, Plati cu CARDUL)

Facturile emise in intreg sistemul (indiferent de modulul sau utilizatorul de care au fost emise), precum si rapoartele de case de marcat (Rapoartele Z), sunt inregistrate automat in Registrul de vanzari. Deci sistemul genereaza automat asa zisul Registru de TVA pentru vanzari.

De asemenea aici aveti acces la un istoric al clientilor. Puteti avea instantaneu o lista cu facturile emise catre un anumit client, incasarile facute de la el si produsele pe care le-a achizitionat pe orice perioada doriti.
In al doilea rand aici se introduc facturile de la furnizori. Daca sunt implementate modulele de stocuri unde se fac receptiile atunci facturile de marfuri si materiale se inregistreaza automat ca facturi de plata catre furnizori. In mod normal aici se introduc facturile de servicii si utilitati.

Evident ca exista si functionalitatile similare pentru urmarirea operativa a furnizorilor:

  • Facturile neplatite catre furnizori
  • Platile cu numerar sau cu documente de plata (Bilet la Ordin, CEC, Ordine de plata, Incasari cu CARD, etc)
  • Incasari cu numerar sau cu documente de plata (Bilet la Ordin, CEC, Ordine de plata, CARD, etc)
  • Scadentele la plata pe date sau pe furnizori
  • Facturile platite cu informatiile despre documentele de plata aferente
  • Urmarirea documentelor de plata nedecontate (CEC-uri, Bilete la Ordine, Plati cu CARDUL)

Toate facturile de plata din intreg sistemul (indiferent de modulul sau utilizatorul care le-a iintrodus), sunt inregistrate automat in Registrul de cumparari. Deci sistemul genereaza automat asa zisul Registru de TVA pentru cumparari.

Sistemul permite realizarea Registrului de CASA si a unui Registru de operatiuni cu BANCA. Registrul de operatiuni cu BANCA poate fi tinut pe intreaga firma sau pe fiecare banca si fiecare cont. Registrul de CASA poate apoi fi printat pentru orice perioada se doreste (zilnic, lunare sau oricare alta perioada stabilitat de catre utilizator). Registru cu operatiunile de BANCA poate fi printat pentru orice perioada, pe un anumit cont sau integral, indiferent de contul prin care s-a facut operatiunea.

De asemenea se pot gestiona deconturile cu trezoreria, pe persoane.

Operatiunile de plata si de incasare sunt introduse automat in Registrul de CASA, in Registrul de operatiuni cu BANCA sau in DECONTURI in functie de modul in care aceasta au fost operate.

Se poate genera oricand o situatie cu documente de plata in curs de decontare (CEC-uri, Bilete la Ordin, etc)

Acest modul permite intretinerea unui plan de conturi care este utilizat pentru validarea inregistrarilor contabile generate automat de catre sistem sau introduse manual de catre utilizatori Se pot adauga, modifica si sterge conturi specifica tipul (activ, pasiv), etc.

Inregistrarile contabile generate automat sau introduse de catre utilizatori pot fi vizualizate in JURNALE DE OPERATIUNI, unde pot fi eventual modificate de catre personalul calificat. Daca este nevoie ele pot fi exportate apoi catre un alt sistem de pastrare a evidente contabile.

Tot de aici se pot administra grupele de TVA si grupele de accizare a anumitor produse. Aceste grupe de taxe vor fi atribuite, in functie de caz, produselor pe care firma le comercializeaza.

Exista o sectiune in acest modul unde se gestioneaza obligatiile de plata catre Autoritati fiscale (cele catre care se fac platile de contributii – CAS, sanatate, somaj – si taxe si impozite). Modul de urmamrire a platilor catre acestea este similar cu modul de urmarire a platilor catre furnizori. Diferenta este ca aceste obligatii de plata se genereaza fara a avea un document aferent emis de catre aceste autoritati fiscale. De aici pot fi urmarite platile de TVA, taxele si impozitele catre autoritatile locale, etc. Platile efectuate catre autoritatile fiscale se inregistreaza de asemenea in casa, banca sau deconturi in functie de modul de plata.

Trebuie remarcat ca se pot defini oricate termene de plata (la scadenta sau la data fixa in luna), atat pentru incasari cat si pentru plati, moduri de plata (gen CEC, Bilet la Ordin, Ordin de plata, etc), care pot fi apoi atribuite clientilor si/sau furnizorilor. Ele vor fi apoi accesibile in intreg sistemul.

Aici este locul unde se definesc conturile bancare proprii in cazul in care exista mai multe si se doreste mentinerea evidentei operatiunilor bancare in mod distinct pe fiecare.

Tot aici pot fi introduse conturi bancare ale altor firme care apoi vor putea fi specificate pe facturi in momentul emiterii acestora. Se poate astfel mentine o evidenta clara a conturilor clientilor.

De asemenea aici se definesc JURNALE contabile de operatiuni. In functie de necesitati pot fi generate oricat jurnale, cum ar fi: CASA, BANCA, DECONTURI, INTRARI IN GESTIUNE, IESIRI DIN GESTIUNE, AMORTISMENT, DIVERSE, etc.

Trebuie de asemenea precizat ca multe module din sistem genereaza inregistrari contabile in mod automat: stocurile, imobilizarile, salariile, produactia, auto. Toate aceste operatiuni vor fi accesibile aici in modulul contabil si eventual exportate catre alte sisteme de pastrare a evidentei contabile.

Un lucru foarte important pentru posibilitatile de legatura ale sistemului cu alte programe de mentinere a evidente contabile este faptul ca se pot defini sabloane (modele) de inregistrari contabile care sunt apoi folosite de sistem pentru a genera inregistrari contabile concrete pentru diverse documente sau situatii din sistem. De exemplu pentru o gestiune de marfa poate fi definit un sablon, iar pentru o alta gestiune de marfa un sablon diferit. In cadrul sablonului se definesc variabile (ca de exemplu numarul de document, codul furnizorului, etc). Acest lucru ofera o modalitate foarte flexibila de a genera inregistrari contabile paricularizate de catre utilizator. Practic in acest mod se poat face legatura cu aproape orice sistem de pastrare a evidentei contabile fara a fi necesar a se modifica sau a se crea ceva in plus in sistem.

Cateva din extensiile care pot fi realizate:

  • Generarea notelor contabile sintetice din JURNALELE de inregistrari contabile
  • Generare de situatii pe centre de chletuieli
  • Generare a unei fise client si furnizori

Alte module oferite de programul SolviERP:

Modulul Auto

Modul operativ pentru urmarirea unui parc auto.

Modulul Auto

Mai multe informati despre modulul softului erp:
Vedeti detalii!

Modulul Imobilizari

Include nomenclatorul de imobilizari cu date de perioadele de amortizare.

Modulul Imobilizari

Mai multe informati despre modulul softului erp:
Vedeti detalii!

Modulul Oferte

Modulul este axat pe realizarea ofertelor de produse si servicii ale firmei.

Modulul Oferte

Mai multe informati despre modulul softului erp:
Vedeti detalii!